{ WELCOME }

Change Message in welcome_header.html

Културните и религиозни различия по света

Unread postby elif1971 » Wed Oct 24, 2012 9:45 am

Gönül ne çay ister, ne de kahve, gönül muhabbet ister, kahve bahane...
Душата не иска чай, нито кафе, душата иска разговор, а кафето е само повод...-това е турска поговорка и мисля ,че много ще подхожда на форума затова е споделям с Вас!
elif1971
Регистриран
 
Posts: 63
Joined: Tue Feb 21, 2012 9:06 pm

Unread postby xhippie » Wed Oct 24, 2012 9:51 am

Елиф, [236.gif] много се радвам, че отново си с нас. Желая ти да нямаш неприятни поводи за отсъствие.
Наистина малко избързах с оповестяването на празника, съжалявам [f205c7259ed599b7b20bc2a63d8780c2.gif]
много благодаря за допълнението. [smileys-kisses-738604.gif]

на теб и всички празнуващи Bayramınız Kutlu olsun !
Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Wed Oct 24, 2012 9:54 am

elif1971 wrote:Gönül ne çay ister, ne de kahve, gönül muhabbet ister, kahve bahane...
Душата не иска чай, нито кафе, душата иска разговор, а кафето е само повод...-това е турска поговорка и мисля ,че много ще подхожда на форума затова е споделям с Вас!

Колко вярно [de-87.gif] [smileys-kisses-067969.gif]
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby elif1971 » Wed Oct 24, 2012 10:00 am

Хипи съвсем на време си оповестила -Та ДнeшнияT ден е денят преди празника - Arife günü=Арифе гюню
съвсем на време утре самия Kypбан Байрам-така ,че както винаги си точна.
Благодаря за милите думи и пожелания и аз те Обичам! flower5
elif1971
Регистриран
 
Posts: 63
Joined: Tue Feb 21, 2012 9:06 pm

Unread postby xhippie » Wed Oct 24, 2012 5:15 pm

Както Елиф е отбелязала днес е денят Арифе или както ни е по познато Задушница.
Мир на всички души и нека Бог им прости!
Image

Може би е подходящо на този ден за помен да се запознаем с мюсюлманските погребални церемонии.
ДЖЕНАЗЕ – (ПОГРЕБЕНИЕ)

І. Какво се прави за човек, който е на смъртно легло?
1. Посещение на болен човек.
Хадис: Али (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Когато един мюсюлманин посети своя болен брат /мюсюлманин/ сутринта, за него седемдесет хиляди меляикета правят дуа до вечерта. И ако го посети вечерта, тези меляикета правят дуа за него до сутринта.” (Тирмизи)
2. Да се обърне към къбле.
Хадис: Хузейфе (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) казва: ,,Кябето – това ви е къблето за живи и умрели.” (Ебу Дауд)
3. Да му се почистят срамните места от косми! Ако е стар човек и не може сам да ги почисти, задължение е на близките да му помогнат. Също така трябва да му се изрежат ноктите. Според имам Ебу Ханифе да се почистват тези неща, след като умре човекът – е силен мекрух.
Хадис: Казва Пратеникът (с.а.с.): ,,Който не си почиства космите по срамните места, повече от четиридесет дена – той се оприличава на не мюсюлманите.”
4. Да се чете Коран – и – Керим, защото когато се чете Коран, шейтанът бяга надалече и няма възможност да се опитва да отнеме имана на човека.
5. Да се напомни на умиращия да каже ,,Ля иляхе иллеллах”! Тези думи трябва да му се напомнят тихо, защото умиращият може да се ядоса, ако го насилваме да ги каже, а шейтанът само това чака.
Хадис: Ебу Сеид Ал – Худри (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Подсказвайте думите ,,Ля иляхе иллеллах” на умиращите хора, които са на смъртно легло!” (Муслим)
6. Да се даде вода на умиращия! Пратеникът (с.а.с.) видял шейтана с една стомна вода и го попитал къде отива, а той отговорил, че един мюсюлманин умира и му носи вода, за да му отнеме имана.
7. В стаята, в която е тежко болният (на смъртно легло) не трябва да има снимки или портрети на одушевени предмети или пък статуи, защото Пратеникът (с.а.с) казва, че там не влизат меляйкета.
Излизането на душата зависи най-много от делата, които е вършил човека. Ако няма добри дела – много трудно някой може да му помогне.
ІІ. Какво се прави, след като излезе душата на човека?
Излизането на душата се установява, след като изчезне дишането, няма пулс или лицето започне да си променя цвета. Някои пожълтяват (това е добър признак), а други посиняват (това е лош признак).
1. Да се сложи на равно място. Трябва да му се махне възглавницата, да му се изпънат ръцете и краката, защото за кратко време умрелият се втвърдява.
2. Събличат му се дрехите – да се внимава да не се откриват срамните части.
3. Да му се върже брадата – това се прави с цел да се затвори устата, преди да изстине. За целта се използва кърпа, с която се обвързва брадата около лицевата част на главата до над темето.
4. Да се затворят очите – всеки човек умира с отворени очи. Някои учени казват, че погледът проследява душата, а други казват, че душата излиза през очите. Ако умре и гледа наляво – това не е добър признак, ако погледът е надясно – това е добър признак. Аллах (С.Т.) знае най-добре.
5. Слагане на тежест върху корема. Това се прави, за да не се надуе умрелият и за да излязат всички мръсотии, преди да започне миенето.
ІІІ. Задължение на близките към умрелия.
Тези задължения са фарз за най-близките, а за останалите мюсюлмани е фарз кифайе.
1. Да му се направи гусюл.
2. Да се завие в кефин.
3. Да му се кланя дженазе.
4. Да се погребе.
Хадис: Ебу Хурейра (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,За три неща не се закъснява: когато настъпи времето за намаз; когато има дженазе, да не се чака; когато едно момиче стане за женене и има подходящ кандидат.” (Ахмед и Тирмизи)

Ако има заем, да му се изплати.

Хадис: Ебу Хурейра (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Душата на вярващия е закачена за дълга (заема) му, докато не се изплати.” (Тирмизи – добър)
Преди да започне миенето, трябва да се намери подходящо място за това и да се стопли вода.Това може да се извърши и в баня, ако е голяма, така че да има възможност умрелият да се сложи легнал и хората да могат да го мият спокойно. Няма разлика при къпането между живия и умрелия човек – начинът е един и същ.
Преди миенето трябва да е нарязан кефин (бял плат, в който се увива мъртвецът):
- за мъж – той се състои от три парчета плат. Двете от тях са еднакви и са с дължина – (дължината на мъртвеца плюс 50 см). Това се прави, за да може да се вържат двата края. Ширината е от 180 см. до 200 см. или в зависимост от това, колко е пълен мейитинът (мъртвецът). Третата част се нарича риза, като дължината й трябва да е от брадата до под коленете и да бъде от два ката, а ширината от 150 см. до 180 см. Има и допълнителни парчета плат, които трябва да образуват пет връзки, с които да се върже кефинът с дължина 180 см. и широчина 5-6 см., а също и около 7-9 парчета с размер 90 см. на 10 см. за почистване на срамните места.
- за жената – при нея кефина се състои от всичко онова, което е при мъжа и още две парчета плат. Първото парче трябва да е с дължина от шията до под глезените на умрялата, което се слага отгоре, а второто трябва да е във вид на квадрат и се използва за забрадка.
За децата се използват същите видове кефин.

ІV. Миене на мейитин (правене на гусюл).
Най-добре е близките да извършат миенето. Ако е мъж, да бъде измит от мъже (брат, син, баща, внук…), а жена – от жени. Това се прави, защото близките биха проявили по-голямо старание, и ако има някакъв недостатък у мъртвеца – те биха го прикрили.
1. Качества, на които трябва да отговаря този, който ще мие мъртвеца:
а) да е пълнолетен и разумен мюсюлманин.
б) да бъде дискретен – харам е да говори за недостатъците на умрелия.
Хадис: Рафие (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) казва: ,,Който измие един мейитин и види недостатък в него, след това си замълчи и го прикрие, Аллах (С.Т.) му опрощава четиридесет пъти.” (Хаким)
в) миячът да избягва да гледа срамните места на умрелия.
2. Условия, на които трябва да отговаря умрелият, за да бъде мит:
а) да е мюсюлманин.
б) да се е родил жив (дори и една минута да е живял/а ).
Хадис: Казва Пратеникът (с.а.с.): ,,Когато се роди мъртво дете, не му се кланя дженазе и няма право на наследство.”(Тирмизи)
в) половината или повечето от тялото, включително и главата, да е налице.
г) да не е шехид (загинал по време на война).
3. Миене на умрял (мейитин).
Миенето трябва да се извърши върху тенешир (това е една дъска, върху която трябва да се постави умрелият). При мъртвеца може да остане само този, който ще извършва миенето, и още един, който да сипва вода и да помага. Срамните места трябва да са покрити, за да не се гледат. В началото се надига горната част от тялото и се натиска на корема. Това се прави с цел, ако има нещо останало в човека (от мръсотията), да излезе и след това да се почисти. Този, който мие, е по-добре да е отдясно на мъртвеца, а другият отляво. След това се прави тахарет или това е почистване на срамните места от мръсотия, като това се прави с предварително нарязаните парчета нечетен брой пъти. После се взема (малък) абдест на умрелия, като в устата и носа не се вкарва вода, а само се навлажняват. След това се сипва вода първо на главата, мие се дясната страна, после лявата, повдига се леко на едната страна и се облива и гърба с вода. Миенето продължава, като се мокри целият мъртвец, а миячът използва гъба и сапун и го насапунисва, като помощникът му сипва вода. След като се изкъпе целият, добре е да се изплакне три пъти, като по време на миенето чаршафът, който е върху срамните места, не трябва да се маха, а миенето трябва да става върху него. После се слага сух чаршаф, а мокрият се маха. Така умрелият е готов за поставяне в табута, на който трябва да е подготвен кефинът, в който ще се завива умрелият.
Това се прави при нормално положение и нормални условия. Но например, ако умрелият е стоял дълго време мъртъв, без да е погребан, и тялото е започнало да се разлага, тогава при това положение му се прави тейеммум.

4. Увиване на мъртвеца в кефина.
Завиването на мъртвия в кефин е задължително (ваджиб), също така парите за кефина трябва да са от неговите средства (пари). Въз основа на хадиса на Пратеника (с.а.с.), в който е казал: “…Завийте го в неговите наметала…!”, се дава предимство за стойността на кефина, преди връщането на дълга, изпълнението на васиета (завещанието) и раз­пре­де­ле­ние­то на мираса (наследството).
Ако мъртвият няма средства за кефина, то те се покриват от близките му, които са били задължени от шериата да го издържат, като например – баща, дядо, син или внук. Ако и те нямат, тогава тези средства се дават от мюсюлманската каса, а в случай, че няма такава – тези средства, се покриват от мюсюлманин, който е запознат със състоянието му.
Задължение за кефина на мъртвия е, да бъде плат, който покрива цялото му тяло.
Мустехаб е кефинът на мъжа да е от три бели платна: “Защото и на Пратеника (с.а.с.) е направен кефин от три бели платна.” След това се ароматизират с бахур и се поставят едно върху друго и измежду тях се слага ханут, това е специален ароматизатор за мъртви.
След това върху платната се поставя мъртвия, после високо между бедрата му се поставя силно аро­ма­ти­зи­рано парче, за да не излиза от него неприятна миризма. Мустехаб (желателно) е да се постави миск на очите, ноздрите, устните и ушите на мъртвия, също така и на частите, на които е правил седжде. Няма нищо лошо в това, ако се парфюмира и цялото тяло на мъртвия, защото това е правено от някои от сахабите.
След това краят на първото платно се връща върху дясната страна на мъртвеца, а другият му край – върху лявата страна на мъртвеца. След това по същия начин се завиват и другите две платна, след което се издърпва кърпата, която е покривала срамните места на мъртвеца.
След това кефинът в краищата се усуква и се завързва с пет или седем връзки, за да не се развият платната. Целта на тези връзки е да предпазят платната да не се развият и след като мъртвецът се постави в гроба, тези връзки се развързват.
5. Достойнстваото и наградата от дженазе намаз.
Хадис: Ебу Хурейра (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) казва: ,,Който последва едно дженазе, докато се кланя – получава награда (севаб), колкото един кират, и който последва дженазето, докато се погребе – получава два кирата.” (Един кират се равнява на стойност колкото планината Ухуд.) (Бухари и Муслим)
6. Предварителни условия за намаза:
а) тези, които ще кланят, да са с абдест.
б) да бъдат обърнати към къбле.
в) да са с покрит аврет (срамни места).
7. Фарзове на дженазе намаз:
а) нийет (възнамеряване).
б) да бъде прав този, който ще кланя.
в) да направи четири текбира.
8. Начин на кланяне на дженазе намаз.
Имамът застава зад мейитина по посока на къбле, а джемаатът образуват нечетен брой сафове (редици), като от суннета е те да са три, но може и повече.
Хадис: Малик ибн Хибейра (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Когато кланят на вярващ мейитин три сафа дженазе намаз и джемаатът са мюсюлмани – на този човек му се опрощават греховете.” (Ахмед)
След това се прави нийет, взема се текбир, като се вдигат ръцете, след което се връзват отпред. Чете се ,,Субханеке” (може и ,,Фатиха”), взема се втори текбир, без да се вдигат ръцете, след което се чете ,,Салли” и ,,Барик”. Взема се трети текбир, без да се вдигат ръцете, и се чете дуа за мейитин, а който не я знае, да моли за опрощението на умрелия. След като се вземе и четвъртият текбир, не се казва нищо и се дава селям.
От суннета е преди да се кланя дженазе, да се пита дали мейитинът има дълг, защото Пратеникът (с.а.с.) не е кланял Дженазе на длъжник, а се е оттеглял и е казвал на друг да кланя. Не е от суннета да се пита дали е бил хубав или лош човекът, а това се знае най-добре от Аллах (С.Т.). Правилно е да се пита: „Прощавате ли му /й, правите ли му /й халал?”
Хадис: Казва Пратеникът (с.а.с.): ,,Когато човек почине и четиридесет души кажат (свободно, без да ги питат) и потвърдят, че мейитинът е бил добър – за него става задължение да влезе в Дженнета.” (Добър хадис)
Имамът трябва да застане по време на намаза срещу гърдите на умрелия.
Ако умрелите са повече от един, може да се кланя намазът едновременно за всички, дори да са мъже и жени, но по отделно е по-добре. Колкото повече джемаат има, толкова е по-добре за умрелия.
Хадис: Айше (р.а.) предва, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Когато един мюсюлманин умре и сто мюсюл­ма­ни­на му кланят дженазе намаз и искат опрощение от Аллах (С.Т.) за умрелия, Аллах (С.Т.) му опрощава.” (Муслим)
Хадис: Предава ибн Аббас (р.а.), че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Когато един мюсюлманин умре и четиридесет мюсюлмани, които не правят ширк, му кланят дженазе, Аллах (С.Т.) ги освидетелства за него.” (Муслим)
9. Кланяне на дженазе на погребан човек (до гроба).
Позволено е, ако някой е отсъствал на погребението на близък човек, когато се върне, да кланя дженазе намаз на гроба му, като това може да стане до един месец след погребението му.
Хадис: Разказва Зейд ибн Сабит (р.а.): ,,Веднъж излязохме заедно с Пратеника (с.а.с.) и отидохме при гробищата на Медина, където той (с.а.с.) видя един пресен гроб и попита чий е този гроб. Отговорих, че това е гробът на еди – коя си жена (жената, която е чистела джамията), а той (с.а.с.) каза: „Защо не ме повикахте на дженазето?” Казах: „Защото ти спеше и не искахме да те събуждаме!” Каза (с.а.с.): „Друг път не правете така, защото когато някой от вас умре и аз съм между вас, извикайте ме, защото моя намаз е милост за умрелия!” След това застана до гроба и ние застанахме зад него, като кланяхме дженазе намаз с четири текбира. ” (Ахмед, Несаи и Ибн Хиббан)
10. Кланяне на дженазе намаз на отсъстващ човек.
Това се прави например, когато близкият на умрелия е много далече, в друга страна. Когато се предполага, че там, където е умрял, няма кой да му кланя дженазе намаз /например: починал е при неверници/, е мустехаб да се кланя отдалече. Това може да стане до един месец след смъртта, след което тялото се разлага.
11. Къде може да се кланя дженазе намаз?
Може да се кланя на открито или до джамия, като условие е да няма гроб пред джемаата, а само мъртвецът, и от суннета е да бъде на поставка.
Позволява се жени да кланят дженазе намаз, когато присъстват, но да са зад мъжете, като нямат право да ходят на гробищата.
12. Време за дженазе намаз.
Дженазе намаз може да се кланя по всяко време, с изключение на времената, в които е мекрух да се кланя намаз (при изгрев, залез и когато слънцето е във връхната си точка). Мекрух е да се кланя и през нощта, освен при необходимост.
13. Носене на мъртвеца.
Мустехаб (желателно) е джаназето да се носи на раменете от четирите страни.
Също така е суннет при носене на джаназето да се бърза, защото Пратеникът (с.а.с.) е казал: “Бързайте с дженазето”.
Позволено е на хората, които следват джаназето, да се движат – отпред, отзад, отляво и отдясно на джаназето, защото всичко го има в суннета.
Мекрух е (не е желателно) да се сяда преди дженазето и да е оставен мъртвият на земята, защото Пратеникът (с.а.с.) е забранил това.
Не е желателно (мекрух е) джаназето да се погребва във времената, за които има забрана от Пратеника (с.а.с.) да се погребва в тях. Укбе ибн Амир (р.а.) казва: „Пратеникът (с.а.с.) ни забрани в три времена да кланяме намаз и да не погребваме мъртвите – при изгрев слънце, докато не се издигне, когато слънцето е точно в зенита си и докато леко не се наклони, когато наближи да залязва, докато не залезе.”
14. Поставяне в гроба.
След като мъртвият се занесе при гроба, се оставя близо до него. Ако е жена, в гроба влизат трима, които са й мухрим , но ако е мъж, няма значение кой ще влезе. След това мъртвият се поставя на дясната страна, обърнат в посока към къбле. При копаенето на гроба трябва да се даде наклон по посока на къбле, да бъде дълбок, за да предпази мъртвия от зверове и за да не се разнесе миризма от разлагането на трупа, да бъде широк около един метър, а дълъг, колкото да се постави мъртвецът.
Този, който поставя мъртвия, чете следната дуа: ,,Бисмиллях ве’ аля суннети расулюллах”.
Сюннет е всеки присъстващ мюсюлманин, след поставянето на мъртвия в гроба, да хвърли поне по три лопати пръст.
Сюннет е след заравянето гробът да бъде една педя висок от повърхността на земята, с формата на камилска гърбица, за да се разбере, че това е гроб. След това да се поръси с камъчета, както бе направено с гроба на Пратеника (с.а.с.) и тези камъчета да се поръсят с вода.
Сюннет е да се постави камък на гроба, където е главата на мъртвия.
Забранява се (харам е) гроба да се застроява, да се поставя на гроба скулптура, или снимка с образа на мъртвия или пък да се слага паметна плоча със снимка на мъртвия, освен надпис за разпознаване. Също е забранено (харам) да се сяда, стъпва или обляга по гробовете, защото за всички тези неща има забрана от Пратеника (с.а.с.).
Не е желателно в един гроб да се погребват повече от един мъртвец, освен при необходимост. Може да се погребват повече от един в един и същи гроб, като между тях трябва да има преграда от пясък, както направи Пратеникът (с.а.с.) с убитите по време на битката при Ухуд.
Също така е суннет да се занесе храна за близките на мъртвия, в деня на погребението. Пратеникът (с.а.с.), когато умря Джафер (р.а.), каза: „Пригответе храна за семейството на Джафер, защото те сега са заети (с мъртвия)”.
Не е желателно семейството на покойния да приготвя храна за хората в деня на погребението.
Суннет е за мъжете да посещават гробищата, за да си вземат поука и да правят дуа за мъртвите. Пратеникът (с.а.с.) казва: “Аз ви бях забранил да посещавате гробищата, но сега ги посещавайте, защото те ще ви напомнят за Ахирета (Отвъдния свят).”
Но за жените е забранено да посещават гробищата, защото те са по-чувствителни и може да не издържат и да започнат да извършват някой забранени неща, като скубане на коси, късане на дрехи, наричания и др. И вместо да си вземат поука, може да си навредят. Пратеникът (с.а.с.) е казал: “Проклети да са посетителките на гробищата”.
Мюсюлманите трябва много зорко да внимават, да не въздигнат гробовете в култ, защото това деяние е ширк.
15. Изказване на съболезнования.
Суннет е мюсюлманинът при изразяване на съболезнование да казва: „Инне лилляхи ма ехазе уе леху ма еата уе куллю шейин индеху би еджел мусемма. Уесбир уехтесиб.” Това е забелязано да се казва от Пратеника (с.а.с.) при изказване на съболезнования.
При смъртта на даден човек е позволено да се плаче, тихо, без глас, и е забранено да се плаче на глас, като се изброяват добрите страни на покойника. Така Пратеникът (с.а.с.) плака, когато почина синът му Ибрахим.
Траурът за покойния е позволен, като за близките на покойния е позволено да жалят три дена, а на жената е позволено да жали за съпруга си четири месеца и десет дена, а пък ако е бременна, може да жали, докато се роди бебето.
Забранено (харам) е да се късат дрехите и да се скубят косите. Пратеникът (с.а.с) казва: „Не е от нас онзи, който се самобичува (при смъртта на негов близък) или си къса дрехите…”
16. Дейности, които могат да бъдат от полза за мъртвия.
а) Даването на садака без определено време или ограничения.
б) Правене на дуа по всяко време.
в) Ако има пропуснат оруч, близките могат да го отдължат.
Хадис: Ебу Хурейра (р.а.) предава, че Пратеникът (с.а.с.) каза: ,,Когато умре един човек и му е останал оруч, който е када, може близките да говеят в името на Аллах (С.Т.) за умрелия.” (Бухари и Муслим)
г) Да се направи хадж или умре за умрял, при условие, че живият е направил това първо за себе си.
Хадис: Казва Пратеникът (с.а.с.): ,,Когато умре един човек, делата му се прекъсват, освен от три неща (може да има полза от три неща): ако е оставил „трайна садака”, ако е оставил наука, с която да се възползват след смъртта му и ако има добри деца, които да правят дуа за него.”
От този хадис се разбира, че най-много полза умрелият, има от три неща:
д) Ако умрелият е оставил трайна садака. Това означава, ако е направил през живота си чешма, или мост, или джамия, или път, или нещо с такава значимост, което хората ще ползват и след неговата смърт.
е) Ако умрелият е оставил наука (ислямска), от която хората се възпозват и след неговата смърт, като книга, касетка, брошура, или пък е научил някого на нещо за Исляма.
ж) Ако има след него добри деца (синове или дъщери) и те правят дуа за родителите си. Под „добри” се разбира да са добри мюсюлмани.

7. Най-близките роднини, като баща, син, брат и т.н.

1. В името на Аллах, Всемилостивия, Милосърдния!
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ - Бисмилляхи р-рахмани р-рахим

2. Хвала на Аллах – Господа на световете,
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ - Ал хамду лиллахи рабби л-'аламин

3. Всемилостивия, Милосърдния,
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ - Ар рахмани р-рахим

4. Владетеля на Съдния ден!
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ - Малики яуми д-дин

5. Само на Теб служим и Теб за подкрепа зовем.
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ - Йякка на'буду уа йякка наста'ин

6. Насочи ни по правия път,
اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ - Ихдина с-сират ал мустаким

7. пътя на тези, които си дарил с благодат, а не на тези, над които тегне гняв, нито на заблудените!
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ - Сират ад-диина ан'амта 'алейхим уайрил магдуби 'алейхим уаляд даллин
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby elif1971 » Thu Oct 25, 2012 8:33 am

Image
Хубав ден на всички [smileys-kisses-067969.gif]
elif1971
Регистриран
 
Posts: 63
Joined: Tue Feb 21, 2012 9:06 pm

Unread postby karma » Thu Oct 25, 2012 3:53 pm

Image Image
Честит Курбан Байрям на милите дами, Чичек и Елиф!
Нека жертвата Ви бъде приета и домът Ви да бъде благословен със здраве, щастие, мир и любов!
Весели празници с любимите хора!
За Вас момичета [d_good_luck.gif] :connie6:

Image

Днес е Курбан Байрям!

Всеки ще заколи животно, от чието месо ще раздаде,
с цел да спечели задоволството на Всевишния.
Сърцата на вярващите са заедно,
Бият като едно цяло
В едно и също тяло!
На всякъде се спуска милостта на Аллах,
Но нека да си спомним и за милионите хора събрани на Арафат
И заедно да се помолим на Всевишния пак!
Нека Той да приеме нашите молби
И всички по земята с щастие да дари!
Да спрат да плачат угнетените души,
Гнета да спре и мир да възцари!
Дано Създателя над нас да се смили
И всички заедно да ни събере в Дженнетските висини!

Пожелавам ви Всевишния да приеме вашия курбан,
Който от сърце в Негово име е заклан!
Нека любимите ви хора винаги да бъдат до вас,
Празнувайте усмихнати заедно в този час!
Пожелавам ви щастие и берекет,
иншааллах Всевишния да ви дари с Дженнет!
ЧЕСТИТ КУРБАН БАЙРЯМ!


източник: http://ikra.blog.bg/drugi/2010/11/16/za ... iam.635859
[f205c7259ed599b7b20bc2a63d8780c2.gif] Бих искала аз лично да мога да чета турски и поздравите да бъде написан на Вашия език, но не мога. Тук, в тази тема, се срещам и запознавам детайлно с исляма и неговите традиции, затова всеки Ваш пост чета с огромно удоволствие. Благодаря Ви за всичко, което споделяте тук. [pray.gif]


Дано винаги сърцата на вярващите да са заедно!
А добротата и топлотата ни обединява! [236.gif] [smileys-kisses-067969.gif] [236.gif]
karma
романтик Асилог
 
Posts: 1251
Joined: Tue Feb 21, 2012 10:09 pm

Unread postby xhippie » Thu Oct 25, 2012 4:09 pm

Image


Празникът настъпи, ето и ритуала за самия курбан:

Преди да се заколи „курбана”, най-възрастният мъж в семейството отива за т. нар. „намаз” в джамия, а след това казва молитвата:

„Боже мой, това е от теб и за теб.Това е за теб, създателят на лицето ми, небето и земята. Вярвайки се обърнах към теб. Аз не съм от неезичните. Молитвата ми, поклоненията ми, курбана ми, живота ми, смъртта ми за теб, Боже мой.Той няма сътрудник. На мен така ми е заповядано и аз съм първият, който се предава в името на Бога. Боже мой, както на пророка Мохаммед и Ибрахим им прие жертвите за теб и това приеми от мен. Амин”, и едва тогава пристъпва към жертвоприношението.

няколко разясненя:
има няколко вида курбан, „Удхийе” – Курбан, е този, който се коли на Курбан Байрям
Условия, на които трябва да отговаря човек, за да му е задължение да заколи Курбан:
а) да бъде мюсюлманин.
б) да бъде заможен – това означава да има пари в излишък, с които да купи Курбан, и след това семейството му да не изнемогва. Курбанът се коли за берекет, с цел приближаване към Аллах.
в) да си бъде в населеното място, да не е пътник.
г) един курбан е достатъчен за едно семейство (тези, които се хранят на една трапеза), като задължение е на главата на семейството да заколи Курбана и от това цялото семейство печели севаб. Ако членовете на семейството са богати, може да заколят за всеки по отделно Курбани, но ако заколят само един – задължението е изпълнено.
Животни, които стават за Курбан - това са камили, говеда и овце (кози) от двата пола.
като - Овца (коч) – да бъде най-малко на една година
да няма недостатъци и болести
този, който ще коли Курбан:
Да прави много ибадет – като хадж, намаз; Да не реже ноктите си и да не скубе косми от тялото си, от началото на месец Зулхидже до заколването на Курбана
Разпределение на месото.
Курбанът се разпределя на три части при нормално положение. 1/3 остави за семейството си; 1/3 раздаде на съседите и 1/3 подари на близките и роднините си.

Надявам се Елиф и Чичек да споделят рецепта за самото приготвяне на ястието, когато имат време. [smileys-kisses-067969.gif]

в македонски вестник:
Турция и Саудитска Арабия разделиха Курбан Байрама на Балканите
Зад различното празнуване на Курбан Байрам в балканските страни се крие актуалното състезание между Турция и Саудитска Арабия кой да бъде политически център на исляма.

В това състезание мюсюлманите от Македония, Албания и България са решили да подкрепят Турция и да празнуват днес, а в Босна и Херецеговина, Косово, Черна гора, Сърбия, Хърватия и Словения – Саудитска Арабия, която ще празнува утре.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Thu Nov 15, 2012 8:52 am

HİCRİ YILBAŞI
Днешната дата 15.11.2012 по ислямския лунен календар Хиджра съответства на началото на месец Мухарем, който е един от свещените месеци в исляма.
1 MUHARREM 1434
Пророкът Мухамед се преселил от Мека в Медина, където събрал общност около новата си идея за религия и това се счита за начало на исляма и начало на летоброенето,
по този календар се определят религиозните ислямски празници, въпреки че всички ползват Грегорианския календар в ежедневието си.
Така че, днес можем да честитим Новата година по Хиджра на мюсюлманите.
Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Wed Jan 23, 2013 8:03 pm

2013


Мюсюлманското вероизповедание ще отбележи Рамазан байрам на 7, 8 и 9 август и Курбан байрам на 14, 15 и 16 октомври.

Islamic Festivals 2013 / Дати на ислямските празници през 2013:
Jan 24: Milad un Nabi (Birthday of
the Prophet Muhammad)

Jan 29: Milad un Nabi (Shia)
Jun 05: Lailat al Miraj
Jun 23: Lailat al Bara'ah
Jul 09: Ramadan (start)
Aug 03: Laylat al Kadr
Aug 08: Eid-Ul-Fitr (End of Ramadan)
Oct 14: Waqf al Arafa - Hajj
Oct 15: Eid-Ul-Adha
Nov 04: Hijra - Islamic New Year
Nov 13: Day of Ashura

Съпоставка на Грегорианския календар с лунния - Хиджра

http://dewagratis.com/islam/rukyatulhil ... r/1434.pdf
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Wed Jan 23, 2013 8:25 pm

Mevlid
Според ислямският календар на 12 ден от месец Rabi-al-Awwal се чества раждането на Пророка Мохамед, това съответсва на 24.01.
Има спор по въпроса дали трябва да се празнува или не, смята се за нововъведение. В началото не се е празнувал и сам Пророкът е казвал да не се копира от другите религии такова признание към една личност, защото единствено Аллах трябва да се почита. Но от друга страна се счита, че не е лошо да се отдели време, за да се прочете Корана, да се припомни живота , учението и примера на Мохамед.

Така че тези, които го празнуват се поздравяват с mutlu Mevlid-i Şerif или Честит Мевлид, като думата мевлид идва от арабски и означава раждане.

Всъщност, звучи като християнското Честито Рождество.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Mon Mar 18, 2013 8:58 pm

Идва пролетното равноденствие, празнувахме Баба Марта, ред е на Първа пролет
Много от културите по света и почти всички езически религии почитат равноденствието (както и слънцестоенето) като момент с особено значение. Тогава се устройват едни от основните календарни фестивали и се извършват важни обреди, свързани най-вече със земеделието и плодородието.

Миналата година Карма беше пуснала много хубав пост за празнуването на Невруз от мюсюлманите у нас и в съседните държави,
затова сега ще отдам внимание на персийците и техните традиции.

Норуз (на персийски: نوروز, IPA:[noˈɾuːz] - Нов(ият) ден) е първият ден от пролетта и началото на новата година в традиционния персийски календар, а негова версия се използва официално в Иран. Празнува се в деня на астрономическото равноденствие, което обикновено е на 21 март (пролетното равноденствие) или 1 ден по-рано или по-късно. Часът, в който се изпраща старата и се посреща новата година, се нарича „Саал Тахвил“.

Това е зороастрийски религиозен празник.
Персийската Нова Година се празнува в продължение на най-малко 3000 години – традиция, която е дълбоко вкоренена в ритуалите и обичаите на иранците от тяхната древна религия Зороастрийството (религията на Древна Персия преди появата на исляма през 7 век).
За зороастрийците, шестия ден след Норуз се нарича „Норуз-е Бозорг“ или „по-голяма Норуз“, тъй като се чества като рожден ден на Светия Заратустра.
В древни времена традиционната „Софра“, нареждана 7 дена преди Норуз, е наричана „Софре Хафт Шийн“ - Масата на Седемте „Ш”-та. Тя е символ на 7те дара на природата с имена, започващи с буквата на персийски език „Шийн”.
„Софре Хафт Шийн“ е маса, която символизира духа на празника по същия начин, както коледната елха и насърчава специално празнично настроение в продължение на тринадесет дни.
„Софре Хафт Шийн“ съдържала следните елементи, започващи с Персийската буква „Шийн“ - „Шараб“ (вино), „Шир“ (мляко), „Шеребет Наранж“ (портокалов сок), „Шокуфре“ (пъпки), „Шам“ (свещ), „Шекер“ (захар), „Шахд“ (мед).

В Днешен Иран „Софре Хафт Сийн“ е същият обичай, но видоизменен от ислямската религия, така че да не включва „Шераб“ (Вино). Така Персийската буква „Шийн“ е заменена с буквата „Сийн“. Седемте елемента са: „Саману“ - сладък пудинг, направен от пшеничен зародиш, символизиращ богатство; „Сир“ (чесън) - символизиращ здраве; „Сиб“ (Ябълка) - символизиращ красотата и свежестта; „Сомак“ – червена подправка, която представлява цвета на изгрева; „Серке“ (оцет) - символизира зрялост и търпение; „Сабзе“ - покълнала пшеница или леща, която символизира растежа и новото начало; „Секе“ - (монети) - символизиращи просперитет и богатство. Някои хора поставят и „Сонбол“ - зюмбюл, който с неговите силни аромати възвестява идването на пролетта. Поставят се също купа със златни рибки и кошница с шарени яйца, показващи нов живот.
Също така върху Софрата се поставя огледало, а пред него се поставя запалена свещ като символ на огъня. В Древна Персия хората са слагали книгата „Авеста“ - свещена книга на зороастрийците, и са казвали своите молитви, за да благословят Новата година. В днешно време някои хора са я заменили с книгата „Диван-е Хафез“ (стихосбирката на Хафез). По време на посрещането на „Саал Тахвил“ хората четът стихове от нея, които са много почитани и популярни сред иранците. Съществува поверието, че в зависимост на кой стих попаднеш при отварянето на книгата, той е посветен на теб и предвещава какво ще ти се случи през новата година.

След „Саал Тахвил“ хората си раздават подаръци един на друг (традиционно пари, монети или златни монети), обикновено по-старите към по-младите. В първите няколко дни от Новата година всички иранци прекарват времето си в гостуване на по-старите членове на семейството, роднини и приятели. Децата получават подаръци и лакомства, и се консумират специални ястия и „Аджил“ (комбинация от различни ядки със стафиди и други сладки неща) или плодове. По традиция в нощта преди Нова година се готви специална гозба „Сабзи Поло Моахи“, ястие от ориз с пресни зелени подправки и с пушена и прясно пържена риба. Също така може да се сервира и „Куку Сабзи“, бъркани пържени яйца със свежи билки.
Днес в Иран честват края на Норуз на тринадесетия ден, който се нарича „Сизда Бедар“. На този ден всички хора излизат от къщите си и отиват сред природата, покрай реки и потоци да си направят празничен пикник. Тогава покълналата леща се хвърля в течаща вода, което символизира изхвърлянето на лошия късмет от предходната година. Иранците вярват, че „Сабзе“ не трябва да остане в къщата след „Сизда Бедар“. Също така за тях 13-ият ден го считат за лоша поличба, ако си останат в къщи и вярват, че като отидат в парка, те ще избягнат нещастията. Смята се също, че неомъжените момичета могат да си намерят съпруг, като отидат в полето и сплетът зелени върбови клонки във венец, който символизира брачните връзки.

Иранците смятат Норуз за най-големият празник на годината. Преди празника те основно почистват техните къщи „Хуне Такани“ и си купуват нови дрехи. Празнуването на Норуз продължава 13 дена, през които времето се прекарва в семейни и приятелски гостувания, танци, песни и гощавки - дълго забавление за всички иранци, млади и стари.
Норуз пожелания:

„Норуз Мобарак“ - „Честита Нова Година“
„Ейде Шома Мобарак“' - „Честита Нова Година и на вас“
„Норуз Пируз“ - „Желая ти успешна Нова Година“
„Сад Саал бех азин Саал-ха“ - „Желая ви още 100 по-добри години“.

ImageImageImage
Искрено се надявам тази година празникът да не е помрачен от сблъсъци както миналата в Турция с кюрдите. А на иранците желая - Норуз Мобарак!
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Fri May 17, 2013 5:53 am

17 май 2013 за някои от мюсюлманите това е празнична нощ
нощта срещу 17 е отредена за измолване на прошка и се нарича Нощта на Светлината

Рагаиб кандил е първата петъчна нощ на месец Раджаб. Смисълът на тази дума означава благоволение и изобилни дарения.
В тази нощ милостта, благоволението, щедростта и даренията на Всевишния Аллах са безкрайни. В същата петъчна нощ Мохамед е удостоен с пророческа мисия.

Месец Раджаб е свещен поради факта,че в него се намират особено важните за всеки мюсюлманин нощи "Рагаиб" и "Мирадж"."Рагаиб" е първата петъчна нощ на месец "Раджаб",през която Пророкът е удостоен от Аллах с много високи почести,а "Мирадж" е Възнесението на Мохамед с помощта на малък Джибрил в небесните висоти.

Но това празнуване се счита за нововъведение от суфистите и не се признава от всички, ето какво казват някои улеми/тълкователи
Що се отнася до намаза ар-рагаиб, то това е отвратително нововъведение бидаат и заблуждение, измислено от последователите на суфизма и зиндиците
http://www.noorbg.net/Articles/Ragaib%20bidah.html

А ето и поздрава на Мурат
https://twitter.com/MYildirimResmi/stat ... 1112506368

Ние не сме съдници кое е право и кое не, щом някой чувства нужда и празник в сърцето си ние го поздравяваме
на Мурат и всички празнуващи желаем Честит Празник и нека Молитвите им намерят Отзвук

Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Wed Jun 05, 2013 2:15 pm

Мирач Кандили

или Нощното пътешествие на Пророка

Image
27 ден от м. Реджеб

Пратеникът на Аллах се възнесъл на "Мирач" осемнадесет месеца преди преселението (хиджрата) от Мека в Медина, през 27-та вечер от месец Реджеб. В тази честита вечер била заповядана петкратната молитва.
Мирач означава изкачаване по стълба. Мирач е събитието, което е станало по волята на Великия Аллах: Пейгамбер Мохаммед в една нощ от Месчид-и Акса в Ерусалим /Кудюс/ е издигнат в небесата.
През тази нощ Мохаммед по волята на Всевишния Аллах и с неговата божествена сила и повеля за кратко време отива от Месчид-и Харам в Мека в Месчид-и Акса в Ерусалим. А оттам извършва възнесението, издигайки се с помощта на Джебраил /а.с./ в безкрайни висоти.
През тази нощ Аллах Теаля е дарил три неща на мюсюлманите:
1. Задължителния петкратен намаз
2.Последните 2 айета от Сура Ал-Бакара (Аменер-расулю)
3.Който е вярващ, ще влезе в Дженнета ако не съдружава нищо с Аллах.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9708_n.jpg
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Sun Jun 23, 2013 8:11 pm

Image

Тази нощ мюсюлманският свят чества празника Берат Кандили.

В ислямската религия свещенният празник Берат Кандили е нощта,
в която е бил спуснат свещенният Коран и същевременно е предвестник на месеца на постите на Ислямския свят-Рамазан.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Mon Jul 08, 2013 10:04 pm

Рамадан или Рамазан, настъпва тази нощ 09.07.2013г.
Рамадан е свещеният месец на мюсюлманите и се състои от пост, молитва и Закатул-Фитр. Рамадан е пост. Рамадан се характеризира още с Лейлатул-Кадр (Кадир Гечези) или "Нощ на съдбата", от Закатул-Фитр (Фитрe)- данък-милостиня в края на месеца и празника след разговяването, познат като Байрам или „ид (ейд) ал-фитр". Рамадан е добър момент за заплащане на Закат (зекят). Разговяването (ифтара) се извършва на залез слънце в края на деня.
2013 Ramazan ve Ramazan Bayramı Ne Zaman?

09 )TEMMUZ 2013 SALI RAMAZAN’IN BAŞLANGICI

03)04 AĞUSTOS 2013 CUMARTESİ–PAZAR KADİR GECESİ

07) AĞUSTOS 2013 ÇARŞAMBA AREFE

08) AĞUSTOS 2013 PERŞEMBE RAMAZAN BAYRAMI- 1.Gun

09) AĞUSTOS 2013 CUMA RAMAZAN BAYRAMI- 2.Gun

10) AĞUSTOS 2013 CUMARTESİ RAMAZAN BAYRAMI-3.Gun
Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Thu Aug 08, 2013 8:56 am

За 1389-и път мюсюлманите празнуват Шекер Байрам
http://www.faktor.bg/kultura/vyara-i-de ... airam.html
Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Mon Aug 26, 2013 5:30 pm

За Исляма и Демокрацията

Решението (Хукм) на Исляма Относно Гласуването на Демократични Избори

"О, вярващи, не взимайте неверниците за ближни вместо вярващите! Нима искате да дадете на Аллах явен довод срещу вас?" – Сура АН-НИСА [4:144]
Демокрацията дава право на всички да избират и да бъдат избирани. Ислямът, напротив- не дава право на неверието да избира и да бъде избирано: ''И когато Аллах, и Неговият Пратеник, отсъди някакво дело, нито вярващ, нито вярваща имат право на избор в това дело. А който се противи на Аллах и на Неговия Пратеник, той вече е в явна заблуда.''- АЛ-АХЗАБ [33:36]. В Ислямската държава (Халифат), ръководителят на държавата, имамът и (халиф) не може да бъде избиран чрез демократични избори в които участват всички (вярващи и невярващи)- противоположното твърдение е куфр (хула) и е акидата на религията "Демокрация"- че "Суверенитетът/Господството неограничено и безусловно е на Народа". В Исляма Суверенитетът/Господството неограничено и безусловно е само на АЛЛАХ SWT: "Той е Богът на небето и Богът на земята. Той е Премъдрия, Всезнаещия."- АЗ-ЗУХРУФ [43:84],

Какво е Тагут?

От арабски корена на думата тагут е „тега" и е производна на думата „тугян- бунт, метеж, възстание". А тугян има значения като бунтуване, престъпване на границата, поквара и извращение. От терминологична гледна точка тагут е всичко, на което се служи/прави ибадет освен Всевишния Аллах.
религиите класифицирани в три групи:
- Истинната религия: начинът на живот, известен на хората от Аллах - Исляма
- Изопачени Религии: фалшифицираните, изменените религии. Това са модифицирани, чрез изваждания и прибавяния форми на изпратената от Аллах Ислямска религия. Юдаизма и християнството са изопачени религии.
- Фалшиви Религии: това са наложени от хората начини на живот. Всички системи и строеве, чиито закони и правила не се опират до Аллах са в тази група. Начини на живот като идолопоклонничеството, зороастризма, будизма са фалшиви религии наблюдавани още от древни времена. Идеологии като капитализъм, комунизъм, социализъм, фашизъм, кемализъм, секуларизъм, демокрация и всички изобретени от човека режими са съвременните фалшиви религии.

„Религията при Аллах, без съмнение.е Ислямът”- Сура Ал-Имран [3:83]

„А който търси друга религия освен Исляма, тя не ще му се приеме и в отвъдния живот той е от губещите.”- Сура Ал-Имран [3:83]

Придобиването на приемлива при Аллах вяра (иман) е невъзможно без привързване с пълна отдаденост към Аллах и Неговият шериат, неограничено и безусловно във всички области и без решително и пълно отхвърляне на всеки строй, система, стил на управление, организация, убеждение, гледна точка, подход и критерий, който е извън религията на Аллах.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Sun Oct 13, 2013 11:28 pm

Днес е денят Арефе, с който започва 5-дневният празник на жертвоприношението - Курбан байрам

Birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim. [smileys-kisses-067969.gif]
Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Tue Oct 15, 2013 11:03 am

ДЕЯНИЯ НА ИИСУС ХРИСТОС СПОРЕД КОРАНА

Чудеса като знаци от Бога и знамения
Способност да говори още в люлката
Учениците и трапезата
Власт да сътворява (птици)
Съживяване на мъртвите
Лекуване на слепи и прокажени
Знание за скритото и неведомото

ИМЕНА, ЕПИТЕТИ И ТИТЛИ НА ИИСУС ХРИСТОС В КОРАНА

Иисус (Иса)
Месия Иса (Иса ал-Масих)
Слово (Калима)
Дух Божий (Рухуллах)
Раб Божий (Абдуллах)
Пророк (Наби)
Пратеник на Аллах (Расулуллах)
Знамение (Айя)
Пример (Масал)
Свидетел (Шахид)
Милост от Бога (Рахма)
Знатен (Уаджих); От приближените на Аллах (Мин ал-мукаррабин)
Един от праведниците (Мин ас-салихин)
Благословен (Мубарак)
Пречисто момче (Гулам закий)
Нежен към Своята майка (Баррун ли-уммихи)
Иисус не е горделив, непокорен (лайса джаббаран шакийан)
Като Адам (Масалу Адам)
Потвърждение на Тората (Мусаддикан лима байна ядайхи мин ат-таурат)
Знак за Часа (Илм ас-саат)
Мир (Салам)
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

PreviousNext

 

Return to РЕЛИГИЯ И КУЛТУРА




Users browsing this forum: No registered users and 1 guest