{ WELCOME }

Change Message in welcome_header.html

Музика, кино, литература...

Unread postby xhippie » Fri Mar 30, 2012 11:14 am

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Image

Рисуването се появява още през Палеолита, като израз на човешките емоции.
Нека разкрием емоциите си днес, чрез древни и съвременни похвати.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Fri Mar 30, 2012 12:27 pm

От древни времена хората рисуват върху какво ли не – стената на пещерата, пергамент, папирус, хартия, плат, стъкло. А някои го правят и върху… вода!

Марблинг или Ебру

е рисуването върху водна повърхност


Първи сведения за мраморен ефект върху документи са от Китай и Япония. Още от 1151г Но техниката не е разкрита. Jizemon Hiroba казвал, че е вдъхновен чрез молитви и е получил просвещение за техниката, след което отива в префектура Фукуи, където открил вода благоприятна за тениката suminagashi за плаващи цветове.
През 15 век методът на плаващите цветове се появява в Централна Азия по време на края на династията Тимурид в Херад, днес в Афганистан. Други източници от същото време предполагат развитието й в Самарканд и Бухара, днешен Узбекистан. Дали този метод е свързан с по-ранния китайски или японски не е доказано.
Но ислямският е известен като kâghaz-E Abri (كاغذ ابرى) замъглена хартия, преполага се и турския вариант abreh – шарен, пъстър, който съвпада и с персийската дума и се използва за хартия с воден знак. Днес в Иран често се нарича abrû-Bad (ابرو باد), което означава „облак и вятър“.
Сегашната турска традиция на Ебру датира към средата на 19 век, с поредица от майстори, свързани с клон на Нашбандъ Суфи, известно като на Özbekler Tekkesi, намира се в Sultantepe , близо до Üsküdar, инструментите от 18 век не са променени http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ts_cut.png
стихотворение върху ебру http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... TSUNE1.JPG ветрило 12в. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... yakyou.jpg страница от Корана 16в. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ran_14.jpg Мишел Дювал 20в. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... uval_1.jpg
Днес изкуството да рисуваш върху вода се практикува в предимно в Турция, особено в района на Чанаккале и Бурса. От последния град идва коприната, върху която много често се отпечатва водната рисунка. Тя може да се направи и върху хартия. Как става това? Разказва Гамзе Юксен, която показва тайната на изкуството ебру. В неголяма плитка ваничка изсипва специалната вода, в която смолата се е разтваряла 10 дни преди това. Прецежда я през чорап. После попива излишната вода с вестник, маха внимателно мехурчетата и разбърква останалата течност с игла.

След това започва същинското изкуство – художничката топва четките в различни бои и пръска върху повърхността. Смесва цветовете в паничка и пак пръска. Ако иска да изобрази фигура – най-често цвете, и то лале, което за мюсюлманите е символ на Аллах, го прави с нещо като шило. По този начин се рисуват и рози, които пък са символ на пророка Мохамед. Накрая върху водата се слага лист хартия и той бавно се изтегля през един от ръбовете на ваничката, след което се оставя да изсъхне. Същото може да се направи и с плат.
http://www.youtube.com/watch?v=U6t4MDsR ... r_embedded

ImageImage
В университета по изкуства в Истанбул има профил Ебру. Негов последовател е организирал две изложби у нас.
http://www.kircaalihaber.com/bg/?pid=3&id_news=1357
http://news.den.bg/home/unsorted/%D0%97 ... &year=2011
http://news.den.bg/home/unsorted/%D0%97 ... &year=2011
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby Vanja » Fri Mar 30, 2012 12:29 pm

Хипи, сетих се за Саръ как гледаше картината в дома на Едж и питаше художникът дали е умрял. [smeese.gif]
Image Image

Графа, Любо и Орлин - Заедно
Да направим нещо малко, но за някой друг.
Vanja
User avatar
маман Еми - тъщата на къщата
 
Posts: 1320
Joined: Tue Feb 21, 2012 9:01 am
Location: в кабинета на Директора

Unread postby xhippie » Fri Mar 30, 2012 1:01 pm

Саръ е разбирач и знае цената [28326_842.GIF]
Имам точно такъв случай с мой близък, който при една изложба в щатите, дама, която го помислила за уредник на изложбата го попитала кога е умрял художника,
скоро ли, та са толкова евтини тези чудесни платна. И като разбрала, че е жив и здрав се отказала да купи. na-facep
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Fri Mar 30, 2012 7:08 pm

Image

Наближава Великден и ще имаме възможност да се проявим като творци, та дори да е само декорация на яйца.
Нека споделим идеи и техники, а после може и едно конкурсче със снимки да си направим.
А наградата ще е... [think.gif] http://prikachi.com/images/805/3698805u.jpg
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Mon Apr 09, 2012 7:30 am

Не е известно кога за пръв път са започнали да се боядисват яйца. Има исторически и археологически данни, че яйцата са се багрили и дарявали още в древен Египет, Персия, Рим, Китай и Гърция. Ритуалите, свързани с тях, символизирали раждането на живота.
Евреите са имали обичай, когато отиват на гости при някого, да даряват някакъв дар на домакина. Ако гостът е бил много беден, то той подарявал яйце. Според християнските предания, когато Мария Магдалена отишла в Рим да се срещне с римския император, следвайки този обичай, тя му подарила яйце, което било обагрено в червено, символ на кръвта на Христос. Оттогава навлязъл обичаят християните да си подаряват боядисани в червено яйца на Великден. Постепенно започнали да се използват и други цветове.

БАГИК

Да ви представя творение на нашата съфорумка ГериИв , която е усвоила до съвършенство техниката с восъчна украса - Багик [JustCuz_clapping.gif]
Image
два метода за такава украса:
Рисуване с восък преди да боядисате яйцето
Рисува се с восък върху сварено, но небоядисано яйце и след това се потапя в желания цвят боя. При тази техника просто вземате восъка и рисувате върху още топлото яйце. Когато още е топло восъкът се разтопява, така че след това можете да получите причудливи картини.
В този случай, там където е нанасян восъкът, естествено боята не хваща и остава да се вижда черупката на яйцето. Следователно за тази техника е желателно да използвате бели яйца, защото става по-красиво. Трябва да имате предвид обаче, че черупките на тези яйца са много по-крехки, отколкото на кафявите яйца.

Рисуване с восък след боядисването на яйцето
При този начин първо боядисвате яйцата в желаните багри и след това нанасяте восъка.
Най-лесно е със специална за целта писалка. Тя представлява просто, но гениално приспособление – върху дървена дъсчица е направена метална фунийка, където се слага восъкът. Нагрява се на свещ (или спиртна лампа), за да се разтопи, след което се рисува върху яйцето. Ако искате да сте по-прецизни, първо нарисувайте желаната картина върху яйцето с молив и после повторете с восъка. Имайте предвид, че трябва често да нагрявате восъка, защото бързо се втвърдява.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Wed Apr 11, 2012 7:09 am

Великденска украса.
Като беше малко детето ми се включваше в украсяването и правехме букет от цъфнали клонки на който закачахме яйца,
а тях ги правехме така - Яйцето сурово се пробива от двете страни, изсипва се съдържанието, след което по него се рисува с боички
или апликации, после през дупчиците промушваме разноцветни панделки и с тях ги закачаме по клонките да висят.
Image
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby karma » Wed Apr 11, 2012 9:47 pm

Аз нямам талнта да рисувам, но затова пък се възползвам от услугите на дъщерята на моя приятелка,
когато искам да изненадам някого с по-специално яйце [17726.gif]
Image Image
Image Image

Ръчно рисувани яйца



Весели Великденски празници! easter106
karma
романтик Асилог
 
Posts: 1251
Joined: Tue Feb 21, 2012 10:09 pm

Unread postby xhippie » Wed Apr 25, 2012 5:03 pm

Карма, момата с червената шапка с перце, според мен си е за N1
така че, отнасяш голямата награда http://prikachi.com/images/805/3698805u.jpg [deal.gif]
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Wed Apr 25, 2012 5:05 pm

Нещо, което мога да разглеждам с часове из антикварните магазинчета на Истанбул е :
Изникска керамика
iznik ceramic

Image

Оригинални образци от изникска керамика се намират в световни музеи и колекции и се считат за изключително ценни в света на пазарите за антики. Красят и доста дворци и джамии.
Един от най-стария образец с дата на него е лампа принадлежала на джамията Омар в Ерусалим, сега намираща се в Бритаския музей. На нея има надпис: Изник 1549г. Подобна лампа в двореца Топкапъ http://www.turkishconsulategeneral.us/i ... e_lamp.jpg
Изникската керамика е кръстена така на град в Западна Анатолия/ Анадола/произвежда се от последната четвърт на 15 век до 17 век. Град Изник е утвърден център на керамиката, като в края на 15 век майсторите постигат много високо качество на керамиката, започват да я украсяват с кобалтово синьо и я покриват с фина безцветна глазура. Няма образци с напукана глазура, толкова съвършена е била техниката. Дизайна комбинира традиционния арабеск с китайски мотиви. Първоначално изникската керамика следва традициите на селджукските предшественици, след това правят имитация на китайската, която е била високо ценена от Османските султани. Но техниката е била друга и толкова добра, че е наричана адаптация, а не имитация на китайската. Правели са я по проста технология от слабо изпечена смес основно от силициев диоксид и стъкло. Повлияни са също от сафарадското грънчарство, до средата на 16 век изникските грънчари са имали собствен набор от флорални и абстрактни мотиви в тясна цветова палитра. Плочки в библиотеката на двореца Топкапъ в нео-класически стил http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... api_42.JPG
по-късно добавят още цветове и форми към дизайна, като връх на развитието й е достигнат в 16 век. Керамиката с тези мотиви се произвежда в същия период и в Кютахия, в Родос, в Истанбул и на другаде, при разкопки са открити много остатъци от нея и подсказват наличие на работилници по много места, но оригиналната полихромна технология не е разкрита и до днес. Вероятно с разпространението й и изработването на подобия , качеството й в края на 16 век спада много и никога вече не успяват да се постигнат ярките багри от по-ранния й период. Днес се продават като сувенири много предмети копие на тази керамика.
Аз също бях запленена от нея и се сдобих с няколко съда, естествено не оригинални, но много красиви. За сравнение една малка паничка от фин порцелан, като костен , видях за 30$ същата от по-груб материал е 5.
малко образци – шише за вода 1530г. стил „Златен рог”, което идва от образци открити в Серкеджи, Истанбул, близо да Златния рог.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 0-1535.jpg
кана от 1560г намираща се в Лувъра http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... OA7595.jpg
http://www.turkishconsulategeneral.us/i ... znik_1.jpg
плочки в двореца Топкапъ http://www.turkishconsulategeneral.us/i ... i_tile.jpg
символът на Турция лалетата http://farm1.staticflickr.com/113/31287 ... d82e_o.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-znR6MKwNniE/T ... Turkey.jpg
http://i.istockimg.com/file_thumbview_a ... -bazar.jpg
http://www.yurdan.com/yrdn/browse.aspx?BC=YRDN_Ceramics
Изник (на турски: İznik) е град в Турция, разположен на езерото Изник (İznik Gölu) на малоазиатския бряг срещу Истанбул. В Античността градът носи името Никея (на гръцки: Νικαια, на латински: Nicaea) и е главен град на областта Витиния. Основан е от Антигонос I Монофталмос под името Антигонея.

В християнството градът е известен с Никео-Цариградския символ на вярата, приет на Първия и Втория никейски събор — 325 и 787 г. През 1080 г. е превзет от селджуките, а през 1097 г. — от кръстоносците и предаден на византийците. През 1204 г., когато Константинопол пада под властта на латинците, тук император Теодор I Ласкарис основава Никейската империя. През 1331 г. градът попада окончателно под османска власт.

Днес малкият град Изник (с население 20 169 от преброяването през 2000 г.) е център на керамичното производство в Турция. Тук се прави известният Изникски порцелан.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Fri May 18, 2012 10:27 am

Тази година Нощта на музеите ще се проведе на 19 май(събота)
Ден след 18 май, когато се отбелязва Международния ден на музейното дело. Той се чества от 1978 г., по решение на Международния съвет на музеите. В Нощта на музеите всяка година отварят врати музеи от над 47 държави.
http://www.mediapool.bg/%D0%B3%D0%BB%D0 ... 93059.html

карта на музеите в София http://geodesyplus.files.wordpress.com/ ... /karta.jpg
а тук програма и за цялата страна http://geodesyplus.wordpress.com/2012/0 ... %BC%D0%B0/
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby karma » Fri May 18, 2012 11:36 am

Хипи, мерси за инфото. Миналата година се разходихме до Пловдив
за тази [think.gif] ще мислим...
но пък научих нещо ново от инфото...
Галерия за социалистическо изкуство - не знаех за съществуването на такава
сега ще търся инфо Image
karma
романтик Асилог
 
Posts: 1251
Joined: Tue Feb 21, 2012 10:09 pm

Unread postby xhippie » Sat Jun 02, 2012 11:21 am

Да отидеш до Рим и да не видиш папата...
Тези думи за мен имат значението - Да отидаш до Рим и да не видиш шедьоврите на Ренесансовите творци е престъпление.


Ars longa, vita brevis est — изкуството е дълговечно, животът е кратък (Хипократ)


Image
Пиета (на италиански: La Pietà)
е шедьовър на ренесансовата скулптура от Микеланджело
Днес е разположена в базиликата Свети Петър във Ватикана. Това е първата от поредица творби на тази тема от Микеланджело. Изработена е по поръчка на френския кардинал Жан Билер, който е бил представител в Рим, за гробницата му, но през 18 век скулптурата е преместена на сегашното си местоположение. Това е единствената творба на Микеланджело, която е подписана от него.

Темата е популярна по това време във Франция, но все още не в Италия. Творбата изобразява тялото на Исус в скута на майка си Мария след свалянето му от кръста. Фигурите са в естествени размери. Скулптурата е висока 174 см, а на ширина е 195 см. Създадена е в чест на 1500 годишния юбилей от рождението на Христос. Скулптурата е важно произведение на изкуството, тъй като балансира между ренесансовите идеали за класическа красота и натурализма. Двете статуи са едни от най-завършените произведения на Микеланджело.

През 18 век статуята е пренесена в една от капелите на базиликата "Свети Петър" в Рим. При транспортирането ѝ е повреден палеца на лявата ръка на Дева Мария.

Микеланджело завършва творбата си през 1499 г., когато е само на 24 години и тя е единственото произведение, на което е сложил инициалите си.

В нея Микеланджело изобразява и противопоставя мъжкото на женското, живото на мъртвото, голото на прикритото, вертикалното на хоризонталното, което внася в композицията елемент на напрежение.

През 1972 г. статуята е атакувана от австралийския геолог от унгарски произход Ласло Тот, крещящ, че той е Христос. След реставрация, статуята е поставена зад непробиваемо стъкло, вдясно от входа на базиликата.


През 1508 г. Юлий II настоява художникът да изпише тавана на Сикстинската капела.
Image
Сътворението на Адам (на италиански: La creazione di Adamo),
понякога наричана "Сътворението на света"
е стенопис в Сикстинската капела, нарисуван около 1511 г. от Микеланджело.

Микеланджело приема назначението, но от самото начало проектът на папа Юлий II за изобразяване на дванадесетте апостола му се струва твърде елементарен. Той го замества със свой собствен проект, включващ повече от 300 библейски фигури. По това време е нещо нечувано църковен глава да позволи собственият му план да бъде променен от художник, но Юлий II приема проекта с голям ентусиазъм, въпреки че новият план напълно променя първоначалния замисъл.
Сътворението на Адам в Сикстинската капела

Изрисуването на огромния таван с големина 40х14 метра отнема цели четири години — от 1508 до 1512 г. На най-високата част от потона Микеланджело поставя девет епизода от Книгата на Сътворението като Сътворението на Адам, Адам и Ева в Райската градина, Пиянството на Ной и Потопът. В страничните части са изобразени по-второстепенни библейски епизоди, а също предците на Христа, седемте Пророци — Исая, Иеремия, Иезекиил, Даниил, Йона, Захария и Иоил и петте Сибили — Делфийска, Персийска, Либийска, Еритрейска, Кумайска.

Това е невиждано дотогава. Не само че работата е обширна по мащаб, но и никой художник не бил правил цял цикъл фрески без способна група помощници. За да привърши задачата, Микеланджело проектира собствено скеле и се налага да рисува легнал по гръб, а след като традиционната мазилка при него се проваля, той използва нов вид мазилка, забърквана от един от асистентите му. Недоволството от всички огромни трудности на начинанието той описва в дневника си и в своя сонет „В рисуване на Сикстинската капела“.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Sat Aug 11, 2012 9:00 am

Mehndi / Мехнди

ImageImage


Красиво е, нали?
Мехнди е популярно у нас, като бодипейнтинг или временна татуировка.
За разлика от татуировките и други форми на боди арт, бодипейнтингът е временна рисунка върху човешка кожа , и трае само няколко часа,
или най-много (в случай на мехнди или "къна татуировка"), няколко седмици.
Мехнди е церемониален форма на изкуство, което произхожда от древна Индия. Смята се, че Мехнди е възникнало преди 5000 години – по време на египетската цивилизация.
Обикновено е предсватбена церемония, покрива се тялото на булката, в тържествени случаи и като форма на украса с бижута.

Някои мюсюлмани използват къна, като боя за коса и за брадите на мъжете - предназначението е да следват предполагаемата традицията на техния пророк Мохамед, за който се казва, че втривал куркума боя в брадата си за късмет . В един разказ за него, той насърчил мюсюлманските жени да боядисват ноктите си с къна, така че техните ръце да могат да бъдат разграничени от ръцете на мъжете.
В Близкия изток и Африка, това е често срещано при жените да се прилага къна им ноктите и нокти на краката и на ръцете си.

ImageImage

Къна или на арабски Хенна означава „червено“ . В съвременния език хинди ,тя се нарича „мехнди“, това е и името на храста, от който се добива, както и изкуството за рисуване с къна. Къната на прах се добива от листата на кипарисовия храст.
Къна за татуировки можете да си купите в готов вид в туба ( състав къна на прах и лимонена киселина), но можете да подготвите, като и у дома си. За да направите това, ви трябват много малко съставки: кафе, черен чай, зелен прах къна (не този, с който се оцветяват косите), а може би и малко лимонов сок.
Половин литър вода да ври, после се добавят две чаени лъжички кафе и черен чай. Получената смес се вари един час. През това време, къната се пресява (на 500 мл вода трябват 30-40 грама къна на прах). След един час къната се смесва с варената течност. То се извършва бавно и внимателно се разбърква. Формиралите се топчета трябва да се премахнат с разтриване за да се получи хомогенна смес. За да направите цвета по наситен прибавете две или три с.л. лимонов сок.

От личен опит, на ръката ми изкара 10 дена.
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Tue Aug 21, 2012 11:34 am

и това е някакво изкуство, опаковането "пърформанс артс"
За първи път изложба на Христо Явашев-Кристо в България
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=802378
този човек доскоро се срамуваше да се нарече българин, аз лично бойкотирам изложбата му ,
но това е лично отношение
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby Vanja » Tue Aug 21, 2012 2:46 pm

Хип, това е информация от
15.11.2005
Изложбата
ще бъде открита в София на 23 ноември и ще продължи до 14 януари 2006 г.

Недей да палиш моторетката. [Aiwan-JC_empathy4.gif]
Image Image

Графа, Любо и Орлин - Заедно
Да направим нещо малко, но за някой друг.
Vanja
User avatar
маман Еми - тъщата на къщата
 
Posts: 1320
Joined: Tue Feb 21, 2012 9:01 am
Location: в кабинета на Директора

Unread postby xhippie » Tue Aug 21, 2012 3:39 pm

Ванче, моля извинение за грешния линк
цял ден ми дъни радиото с тази изложба,
ето вярната информация от 21 Август 2012 | 14:00
http://www.cross.bg/1323358

"За него е важно да има галерия, с която да работи в България и която да провокира интереса на колекционерите"
няма да му дам и стотинка
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby Vanja » Tue Aug 21, 2012 5:12 pm

Няма нишо, случват се такива неща. [489.gif]
Image Image

Графа, Любо и Орлин - Заедно
Да направим нещо малко, но за някой друг.
Vanja
User avatar
маман Еми - тъщата на къщата
 
Posts: 1320
Joined: Tue Feb 21, 2012 9:01 am
Location: в кабинета на Директора

Unread postby xhippie » Sun Sep 23, 2012 12:07 pm

Image


Обичам есента, цветовете на лятото се допълват в палитрата на сезоните. Носи ми наситеност на аромати и цветове, внася ми спокойствие.
А на някого носи и вдъхновение за странно творчество.
Падащите есенни лиса попаднали в едни креативни ръце се превръщат в същинско произведение на изкуството.
Испанският артист Лоренцо Дюран, който е решил да използва есенните листа като платна за своето чудно минималистично изкуство, доста доближаващо се до японските оригами.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
http://blog.the-dot.co.uk/tag/lorenzo-duran/
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Unread postby xhippie » Sat Nov 10, 2012 1:33 pm

Пясъчна анимация

http://www.youtube.com/watch?v=YIOsIbqp ... ure=fvwrel
Атрактивното изобразително изкуство, измислено от канадския режисьор Каролин Лиф, "ражда" страхотни картини направо пред очите на публиката. Най-много впечатляват не толкова резултатите, колкото самият процес, когато художникът рисува на осветената маса. Пясъчните картини са истински живи произведения - образите се движат, декорациите се сменят, а сюжетът завладява и като че ли пренася публиката в друг свят...
Бързите и ловки ръце на аниматора, които омагьосват с движенията си зрителите, са главният "инструмент" при създаването на творби от пясък. Истинските майстори на модерната техника обаче са едва десетима. Сред най-известните, създаващи истински шедьоври, са Артур Кирилов, Илана Яхов, Ференц Цако и Ксения Симонова, която се прочу благодарение на шоуто "Украйна търси талант". Всички те могат да създадат от пясъчна анимация най-различни картини, романтични истории и уникални арт сюжети. Напоследък са много популярни и подобни презентации на бизнес проекти, реклама на оригинални произведения, както и изпращане на електронни картички за рожден ден и по-специални покани за сватба.

За да се превърне пясъкът в изкуство, той се нанася с тънка струя върху стъкло, като получаващото се изображение се проектира върху голям екран, за да могат зрителите да виждат раждането на шедьовъра в детайли. Авторът създава уникалните рисунки с привидна лекота, като просто позволява на пясъка буквално да изтича между пръстите му. Това обаче изобщо не е лесно и за направата на пясъчни картини освен невероятна техника и изключителен професионализъм се изисква и страхотна фантазия. Нужни са и голямо внимание, и предпазливост, тъй като картината може да се развали само с едно грешно движение на пръстите. А когато образите бързо се сменят - всеки нов се прелива в следващ, още по-въздействащ, се получава цял разказ или по-скоро анимационен филм. Само че от пясък.
Въпреки че той е в основата на плажните ивици в доста курорти по света, не всеки вид е подходящ за сипкавото изкуство. Художници, посветили се на пясъчната анимация, най-много харесват тънкия "прозрачен" материал, който си поръчват от Италия. Често се използва и вулканичният, смятан за "по-послушен" и доста по-удобен за работа, понеже се стича между пръстите като вода.
Веднъж изпитали тръпката да творят пясъчна анимация, мнозина се връщат към нея отново и отново, намирайки особено удоволствие в това необичайно, уникално и наистина красиво изкуство. Възможностите на тази техника понякога изглеждат доста ограничени на повечето лаици. Но с нейна помощ не просто се появяват обикновени картини, преливащи се една в друга. Пясъчната анимация е толкова изразителна, че е способна да създава настроение и подтиква към мечти.
Най-добрите произведения в жанра не са само сюжетни, а са посветени на определена тема и са изпълнени с импресионизъм и носталгия. Представленията на аниматорите, боравещи със златистия прах, често се съпровождат от музика. И ако художникът притежава чувство за ритъм и успее да постигне симбиоза с нотите, тогава се получават страхотни шоу спектакли, където всеки звук точно съвпада с всяка извивка на появяващото се изображение. Художниците се научават да усещат пясъка с върха на пръстите си, както танцьорите чувстват с телата си музиката.
Унгарецът Ференц Цако владее висшия пилотаж на това изкуство и напоследък все по-често създава уникалните си пясъчни картини по време на различни престижни фестивали и церемонии, включително и на връчването на наградите "Оскар". http://www.youtube.com/watch?v=c-dHxJNsxJc
Завладяващата магия на пясъчната анимация обаче е следствие на доста усилия, безброй тренировки и голямо търпение. За да се подготви изява, която продължава около 5 минути, на автора са необходими няколко месеца.
Специалистите са на мнение, че сипкавото изкуство помага на посветилите му се хора по-добре да опознаят заобикалящата ги реалност. Пясъчната анимация разкрива творческите заложби, без значение дали преди това човекът е умеел да рисува или не. Фантазията става по-ярка, а движенията на ръцете и пръстите - по-точни и сигурни.
Смята се, че пясъкът притежава удивително свойство, като поема негативната енергия. И скоро след като ръцете на художника се докоснат до сипкавия материал, той усеща необичайна лекота и творческа свобода.


Талантлива художничка от Украйна смайва света
http://www.youtube.com/watch?v=Z1JZ9O15280

Допреди няколко години Ксения Симонова бе почти никому неизвестна украинка от курортния град Евпатория. Младата жена е и майка на малко дете, на което посвещава цялото си време. Това обаче не пречи на Ксения да се занимава с нещо уникално. След като списанието, в което художничката работи, става жертва на икономическата криза, Симонова решава да усвои техниката на пясъчната анимация. Буквално за една година постига забележителни върхове. Ксения започва да усеща пясъка по такъв невероятен начин, че генерира от него произведения, които не само са наслада за очите, но и трогват сърцата и душите на хората.
Когато художничката участва през 2009 г. в шоуто "Украйна търси талант", уменията й впечатляват и просълзяват и публиката, и журито. Тогава тя с помощта на пясъчна анимация представя оригинален миниспектакъл, посветен на Великата Отечествена война. В края на демонстрацията зрителите в залата не просто аплодират таланта на Ксения, но и се изправят на крака.
Украинката става световна знаменитост именно благодарение на пясъчната анимация. Тя печели голямата награда на конкурса - 1 милион долара. Но продължава да се занимава с оригиналното изкуство, като през май т.г. на сцената на "Евровизия" в Дюселдорф илюстрира с пясъчна анимация песента на Мика Нютон "Ангел". А видеото с нейното участие в шоуто за таланти, качено в YouTube, е гледано от над 2 млн. души. http://www.youtube.com/watch?v=-r2oZP7uhAE
Ксения споделя, че понякога бива обхваната от страхотно вдъхновение и пясъчният шедьовър се ражда за час-час и половина. А има случаи, когато се налага да се абстрахира от всичко, да си събере мислите, да "хване необходимото настроение" и тогава за създаването на сипкавата анимация са нужни няколко дни и дори седмици.
Повече от 200 картини са представени в "Пясъчния човек" - авторския проект на Ксения Симонова, който започна в края на миналата година и бе показан не само в Украйна, но и в чужбина. Създадените от талантливата художничка персонажи като че ли придобиха собствен живот...
ImageСВЕТЪТ Е ГОЛЯМ И ЩАСТИЕ ДЕБНЕ ОТВСЯКЪДЕ!
Ако разтвориш доверчиво ръце, ще разбереш кой иска да те прегърне и кой – да те прикове към кръста.
xhippie
User avatar
Скромна и невинна
 
Posts: 5038
Joined: Fri Feb 17, 2012 8:22 pm
Location: в Матрицата

Next

 

Return to КЛУБОВЕ




Users browsing this forum: No registered users and 2 guests